Okov - Majstoru od majstora

Istorija preduzeća počinje 1994. godine kada su Stanka i Gojko Bajović osnovali Okov, a svoj prvi maloprodajni objekat otvorili u svojoj porodičnoj kući u Podgorici, gdje je ujedno bilo i sjedište firme. U prvoj prodavnici prodavali su se samo okovi i vijčana roba, no, vremenom su rasle ambicije vlasnika da razviju veliko preduzeće.

Prva Okov prodavnica

Prvi korak ka razvoju preduzeća desio se 1996. godine, kada je otvorena Okov prodavnica u Nikšiću. Dvije godine kasnije dolazi do otvaranja novog prodajnog centra u Podgorici. Razvoj preduzeća u narednim godinama obilježava uvođenje novih proizvodnih grupa, prije svega električnih i ručnih alata, po kojima Okov kasnije postaje prepoznatljiv.

Oduvijek svjesni neophodnosti razvijanja široke prodajne mreže, 2005. godine vlasnici otpočinju otvaranje prodajnih objekata širom Crne Gore. Tako su redom svoje Okov centre dobijali: Budva, Bijelo Polje, Bar, Herceg Novi, Berane, Pljevlja, Ulcinj, Danilovgrad, Golubovci i Kotor.

Okov centar u Baru, otvoren 2010. godine

U tom periodu su uloženi značajni napori ka modernizaciji preduzeća. Tako je kupovinom akcija austrijske kompanije  "3e Handels und Dienstleistungs" Okov postao vlasnik „Let's do it“ brenda na teritoriji Crne Gore. Taj čin je snažno uticao na razvoj preduzeća u narednim godinama. Preuzet je savremeni koncept izlaganja robe, spoljašnji i unutrašnji izgled prodavnica i elementi vizuelnog indetiteta. To je omogućilo da se Okov konceptualno i vizuelno izdvoji od svoje konkurencije što je domaće tržište umjelo da cijeni. 

Atmosfera sa otvaranja Okov centra u Nikšiću, 2011. godine

Značajan uticaj na uspješnost preduzeća imalo je uvođenje akcijskih kataloga, a Okov je bio prva firma u Crnoj Gori koja je primjenjivala takav način promocije asortimana. Dobar izbor akcijskih proizvoda i značajni popusti su u tim godinama privlačili veliki broj ljudi, čime je jačao brend Okova kao i konkurentska pozicija na domaćem tržištu. Paralelno sa tržišnom pozicijom Okova, na tržištu su jačali i brendovi u vlasništvu kompanije "3e Handels und Dienstleistungs" – "Workers Best" i "Gardens Best". Vremenom su njihovi proizvodi postali najpopularniji hobi alat u Crnoj Gori.

Od 2008. godine počinje nova era u poslovanju Okova, koja se ogleda u zamjeni manjih prodavnica sa velikim i modernim prodajnim centrima. Ta orijentacija je bila posledica težnje za rastom tržišnog učešća i povećanja prodajnog asortimana preduzeća. Prvi i najveći centar takve vrste je otvoren u Podgorici na površini od 5000 m². Od tada se na ovoj lokaciji nalazi i sjedište firme. Godinu za godinom i ostale male prodavnice su ustupale mjesto velikim centrima u gradovima širom Crne Gore.

Početak nove ere u poslovanju preduzeća - Okov centar na Starom Aerodromu

Uz sve to briga o radnicima nikad nije zapostavljena. Osnovna politika Okova prema svojim zaposlenima je bezrezervno poštovanje njihovih ljudskih i zakonskih prava. Uz to, konstantno ulažemo značajna sredstva u njihovu edukaciju i obuku. Kao rezultat svih tih napora, ponosni smo vlasnici dvije veoma značajne nagrade - za najbolju veliku kompaniju za rad, kao i specijalnu nagradu za kompaniju sa najboljim medjuljudskim odnosima u Crnoj Gori.

Osvojene nagrade

Okov danas čini lanac od 14 maloprodajnih objekata, asortiman od 50.000 proizvoda, rasprostranjena distributivna mreža i preko 400 zaposlenih koji čine da čitav sistem efikasno funkcioniše.